SOALAN LAZIM
1. BAGAIMANA UNTUK AKSES MASUK?
Gunakan pautan
http://sto.imi.gov.my/atase/canberra
2. APA PERKHIDMATAN YANG DITAWARKAN?
STO menawarkan janji temu bagi perkhidmatan pembaharuan pasport( baharu/ pembaharuan / gantian hilang / rosak ), Emergency Certificate(EC) dan Visa Malaysia ( untuk negara yang memerlukan visa ke Malaysia) di Pejabat Atase Imigresen, CANBERRA
URUSNIAGA PASPOT MALAYSIA ANTARABANGSA (PMA) TERTAKLUK KEPADA SYARAT-SYARAT BERIKUT :-
a) Pemegang Permit Kerja sah di luar negara.
b) Pemegang Pas Pelajar di luar negara.
c) Pemegang Pas Jangka Panjang di luar negara seperti Penduduk Tetap.
3. PEJABAT IMIGRESEN YANG BOLEH DIPILIH?
Pejabat Imigresen CANBERRA sahaja
4. BAGAIMANA JIKA TELAH MENDAPAT TEMUJANJI PADA HARI TIDAK BEKERJA ATAU CUTI UMUM?
Mohon semula temujanji baru. Pilih tarikh mengikut waktu sebenar operasi.
5. CARA MEMOHON?
Isi borang Permohonan Temujanji.
6. BERAPA LAMA TEMPOH MENUNGGU TARIKH TEMUJANJI?
Serta-merta sekiranya permohonan berjaya dihantar melalui sistem.
7. APA PERLU DIBUAT SEKIRANYA TERLEPAS TARIKH TEMUJANJI?
Mohon Temujanji baru.
8. BOLEHKAH TARIKH TEMUJANJI DIUBAH?
Tidak, Mohon temujanji baru.
9. BILA STO MULA DIGUNAKAN?
26 OKTOBER 2021
10.MAKLUMAT APA YANG MESTI DI ISI OLEH PEMOHON?
Semua medan adalah wajib di kunci masuk oleh pemohon.
Nama, No. Pengenalan,Alamat Lengkap,No. Telefon, Emel dan semua butiran temujanji.
Maklumat yang tidak lengkap/tidak sah akan menyebabkan permohonan tidak dilayan.
JIM berhak untuk menolak mana - mana permohonan yang didapati tidak lengkap / tidak sah.